چسب دوطرفه 2 سانتی
چسب دوطرفه 2 سانتی
دسامبر 29, 2021
چسب کاغذی ۴ سانتیمتری
چسب کاغذی ۴ سانتیمتری
آوریل 20, 2022

نوار چسب برزنتی

برای معرفی نوار چسب برزنتی باید بگوییم که این مدل چسب ها، از جنس پلی اتیلن می باشد که بعد از زدن چسب نخ ها به صورت تار و پود از آن عبور داده می‌شود و این چسب ها نیازی به حرارت و فشار ندارد و با کمی فشار بر روی سطح مورد نظر مورد استفاده قرار می گیرد. که از نکات مثبت نوار چسب برزنتی باید به مقاومت این مدل چسب در مقابل پارگی ضخامت بالا و چسبندگی فوق العاده ای آن اشاره کرد از ویژگی‌های مثبت دیگر نوار چسب برزنتی این است که این چسب ها ضد روغن ،ضد اسید و ضد سایش و ضد آب ،نیز می‌باشد و مقاومت زیادی در برابر دمای بالا و تحمل وزن ۱۷ کیلو را نیز به صورت عمودی دارد.

موارد استفاده از نوار چسب برزنتی

  • نوار چسب برزنتی به دلیل چسبندگی و مقاومت فوق العاده ای که دارند در صنایع مختلف استفاده می‌شود مانند محافظت از کابل های مخابرات صنایع لوازم خانگی، یخچال سازی، خودرو سازی و غیره….
  • از نوار چسب برزنتی همچنین برای تعمیر شیلنگ آب ،چادرهای مسافرتی، لوله‌های آب لوله، جاروبرقی و لوله های خرطومی دیگر، فاضلاب دسته راکت، ابزارآلات و صنایع مختلف کاربردهای متفاوتی دارد.

ویژگی نوار چسب برزنتی

این مدل چسب به دلیل چسبندگی و مقاومت بالا و عمر مفید آن باعث شده است که مورد استقبال قرار گیرد و در پروژه‌های مختلفی از آن استفاده شود این نوار چسب به دلیل مقاومت طولی قابل توجهی که در زمان کشیدگی دارد و به دلیل عدم پارگی نوار چسب برزنتی هنگام چسباندن بر سطح مورد نظر به محبوبیت این مدل چسب در بین متقاضیان می‌افزاید.

در مواردی از چسب های برزنتی از چسب های بر پایه (hot melt) با مقاومت بالا در برابر رطوبت و عوامل خارجی و با چسبندگی بالا که در رنگ های مختلف قابل عرضه در بازار می باشد. نوار چسب برزنتی معمولاً به طور کلی خاکستری نقره ای می باشد اما در رنگهای دیگر نیز می توان یافت. جالب است بدانید در جنگ جهانی دوم از نوار چسب برزنتی برای آب بندی بعضی از مواد مهمات به دلیل مقاومت بالا و ضد آب بودن این چسب مورد استفاده قرار می گرفت. نوار چسب برزنتی از نظر استحکام کششی اصلاً قابل مقایسه با چسب های معمولی نبوده و این مدل چسب ها در فضای آزاد و حتی در دمای پایین چسبندگی دارند ،حتی بر روی سطوح کثیف و خشن مانند چوب، بتن و غیره …نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

تولیدی چسب