چسب برزنتی ضد آب
چسب برزنتی ضد آب
نوامبر 24, 2020
عایق الاستومری رولی پشت چسبدار
عایق الاستومری رولی پشت چسبدار
نوامبر 24, 2020

چسب دار کردن عایق الاستومری

چسب دار کردن عایق الاستومری برای عایقکاری سیستم های تهویه و تجهیزات HVAC مورد استفاده قرار می گیرد. چسب دار کردن عایق الاستومری در مورد لوله هایی با دمای پایین به دلیل خاصیت مقاومت در برابر رطوبت ترجیح داده می شوند. در حالیکه این ماده دارای قابلیت بازدارندگی آتش است. اما توجه داشته باشید که این یک ماده پلاستیکی است.

از عایق الاستومری برای عایق کاری حرارتی و صوتی استفاده می گردد. این محصول در دسترس می باشد. قیمت مناسبی دارد، بازدهی و راندمان بالایی دارد و نصب آسانی دارد. به همین جهت یکی از بهترین گزینه های جهت عایق بندی می باشد. برای انجام عملیات چسب دار کردن بر روی سطح این عایق، آن طرف را که صاف تر و صیقلی تر می باشد، بر می گزینند. این کار با چسب مخصوص و توسط ماشین آلات و ابزار پیشرفته انجام می گیرد و انجام آن به متخصص و افراد با تجربه نیاز دارد.

نکات پر اهمیت در چسب دار کردن عایق الاستومری

سطح الاستومری مورد استفاده برای چسب دار کردن باید از استاندارد لازم برخوردار باشد. از تاریخ مصرف آن نگذشته باشد، از متریال نامرغوب در تولید آن استفاده نشده باشد و از کیفیت لازم را داشته باشد. یکی از بهترین راه ها برای انتخاب چنین عایقی، استفاده از محصولات برند های معتبر و قابل اعتماد می باشد که آزمون خود را به خوبی در میان مصرف کنندگان پس داده باشد. باید دقت شود که از محصولات تقلبی و فیک با نام برند های شناخته شده استفاده نشود.

دومین نکته مهم در انجام این کار، به کار بردن چسب مرغوب و مناسب می باشد. چسب مورد استفاده در چسب دار کردن عایق الاستومری دارای فرمولاسیون ویژه ای است. هر نوع چسبی برای این کار مورد استفاده قرار نمی گیرد. در چسب مورد استفاده برای این کار از ترکیبات پلیمری لاستیکی و چند نوع رزین صنعتی، به همراه چند پایدار کننده که بر دوام چسب می افزاید. در بستری از حلال ها حل شده اند، استفاده می گردد. به طور متداول به این صورت است که چسبی که برای این عایق ها انتخاب می شود چسب مایع ویسکوز یکنواخت است که سیاه رنگ می باشد. ویژگی این نوع چسب آن است که در برابر حرارت و برودت بسیار تحمل و مقاومت بالایی دارد.

زمان خشک شدن چسبی که برای این کار مورد استفاده قرار می گیرد، زمانی بین پانزده تا بیست دقیقه تخمین زده می شود. وزن مخصوص این چسب نیز میزانی بین 0.8 و 0.9 می باشد. صرف نظر از ویژگی های عایق، چسبی که برای این کار مصرف می شود نیز در برابر رطوبت و حرارت و برودت مقاومت مطلوبی دارد و به همین علت در طول زمان و در مجاورت با نم و دمای بالا یا پایین نیز خاصیت چسبناکی قدرتمند خود را حفظ می نماید تا مدت زمانی طولانی پایدار می ماند. به عبارت دیگر این چسب در طول زمان سست نمی شود.

یکی از مواردی که لازم است در زمان چسب دار کردن عایق الاستومری رولی پشت چسبدار مورد توجه قرار گیرد، این نکته است که سطح عایق مورد نظر باید عاری از هر گونه آلودگی، رطوبت، مواد روغنی و گرد و غبار باشد تا چسب با بالاترین کیفیت بر روی سطح چسبانده شود.

نکته دیگری که پیش از انجام عملیات چسب دار کردن، مورد توجه قرار می گیرد، هم زدن و یکنواخت کردن چسب مورد نظر در خود ظرف آن می باشد تا مایع چسب کاملا یکدست شود و در زمان آغشته کردن سطح به صورت یکنواخت بر روی آن قرار گیرد.

اگر سطح عایق صاف نیست و متخلخل می باشد و خلل و فرجی زیادی دارد، بهتر است عملیات آغشته کردن چسب در دو مرحله انجام گیرد تا در نهایت سطحی صاف و بکدست به دست آید.

انواع چسب دار کردن عایق الاستومری

چسبدار کردن عایق الاستومری ساده

برای سهولت در اجرای عایق کاری می توان خدماتی روی عایق انجام گیرد تا اجرا سرعت و دقت بهتری پیدا کند، یکی از انواع این راه ها چسب دار کردن عایق الاستومری می باشد ، چسب دار کردن عایق الاستومری یک روی و یک لایه کاغذ روغنی روی آن چسبانده می شود که در حین اجرا به راحتی کاغذ روغنی را از روی عایق برداشته و روی سطح می توان نصب کرد.

در این نوع از چسب دار کردن عایق الاستومری از عایقی که خام است و بدون هیچ پوشش اضافه دیگری استفاده می شود. به عبارت دیگر تنها عایق الاستومری و چسب مورد نظر به کار برده می شوند. عایق الاستومری به کار رفته در این نوع می تواند هر ضخامتی داشته باشد و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

چسب دار کردن عایق الاستومری بصورت مسلح یا نخ دار

این نوع از عملیات چسب دار کردن برای افزودن بر میزان قدرت و مقاومت عایق مورد استفاده قرار می گیرد. اگر سطحی که عایق را برای آن ها به کار می برند، ارتعاش و لرزش زیادی داشته باشد یا دیگر عواملی محیطی مخرب و فرساینده در موضع مورد نظر وجود داشته باشد، عایق مورد نظر را مسلح و نخ دار می کنند و سپس به چسب آغشته می نمایند.

این نوع از چسب دار کردن دوام و قدرت بیشتری دارد و در برابر عوامل محیطی فرساینده و مخرب ثبات و پایداری بیشتری دارد. در این نوع از چسب دار کردن از لایه های مجهز شده با الیاف مخصوص استفاده می گردد. این لایه های مسلح در طی فرایند چسب دار کردن، غیر قابل تخریب می گردند.

چسب دار کردن عایق الاستومری بصورت ساده با پوشش فویل آلومینیوم ساده

از این روش برای عایق کردن سطوحی استفاده می شود که در فضای رو باز قرار دارند و در معرض تغییرات جوی هستند. فویل آلومینیومی که برای این روش بر گزیده می شود، ضخامتی ما بین 130 میکرون تا 400 میکرون دارد. در این روش دو سوی عایق الاستومری چسب دار می گردد. یک سوی آن پس از چسب دار کردن به وسیله فویل آلومینیوم پوشانده می شود و سطح دیگر به چسب آغشته می شود.

این روش بر روی هر عایق با هر میزان ضخامت قابل انجام می باشد و محدودیتی وجود ندارد. عایق به کار رفته در این روش ساده بوده و مسلح نشده است. آلومینیوم نور و گرمای خورشید را از سطح عایق منعکس می کند و مانع بالا رفتن دما و استهلاک آن در تماس مستمر خورشید می گردد.

چسب دار کردن عایق الاستومری بصورت ساده با پوشش فویل آلومینیوم مسلح

در این روش دو سوی عایق الاستومری چسب دار می گردد. در آن یک سو آلومینیومی که به کمک الیاف ویژه مسلح و تجهیز شده است، چسبانده می شود ولی سطح دیگر ساده می باشد و هیچ گونه الیاف و نخی به کار برده نمی شود و تنها با چسب مخصوص آغشته و چسب دار می گردد. در این نوع سمت آلومینیوم تقویت می گردد.

چسب دار کردن عایق الاستومری بصورت مسلح با پوشش فویل آلومینیوم ساده

در این روش آن سو از عایق الاستومری که با فویل آلومینیومی پوشانده می شود، ساده می باشد و تقویت یا تسلیح نمی گردد. در عوض آن سطح دیگر که آغشته به چسب می گردد و بر روی مواضع مورد نظر چسبانده می شود، با نخ دار کردن مسلح می گردد و تقویت می شود.

چسب دار کردن عایق الاستومری بصورت مسلح با پوشش فویل آلومینیوم مسلح

در این نوع در دو سوی عایق مورد نظر از الیاف مخصوص برای مقاوم سازی سطح عایق استفاده می شود و نخ دار می گردند. یعنی هم در سمتی که با آلومینیوم پوشانده می شود و هم در سمت دیگر، عایق نخ دار می گردد. این روش بسیار قدرتمند و مقاوم می باشد و برای شرایط ناپایدار و فرساینده بسیار مناسب می باشد. یا برای مواردی که عایق کاری اهمیت فراوانی برای مجموعه دارد. تخریب این عایق بسیار نامحتمل می باشد و مقاومت بسیار بالایی دارد. بدیهی است که از لحاظ هزینه نیز این روش و این محصول قیمت بیشتری نسبت به موارد دیگر دارد.

هر کدام از موارد ذکر شده کاربرد های ویژه خود را دارند و با قیمت های گوناگونی در بازار موجود می باشند که نصب و پیاده سازی آن ها نیاز به مهارت و تخصص ویژه ای دارد و باید توسط متخصصان و افراد کار بلد و ماهر انجام گیرد.

این محصولات را با قیمتی مقرون به صرفه نسبت به موارد مشابه موجود در بازار و همچنین کیفیت بالا می توانید از این مجموعه تهیه نمائید. در تهیه محصولات ما از متریال و مواد اولیه با کیفیت مرغوب استفاده گشته است. برای کسب اطلاع از مشخصات محصولات، ضخامت ها و ابعاد مورد نظر و قیمت ها با همکاران ما در بخش فروش تماس حاصل فرمائید.

تولیدی چسب