ابر پشت چسبدار
ابر پشت چسبدار
آگوست 28, 2020
فوم دوطرف چسبدار دورو کاغذ (EVA)
فوم دوطرف چسبدار دورو کاغذ (EVA)
آگوست 28, 2020

چسب دوطرفه مسلح

چسب دوطرفه مسلح با کاور محافظ خردلی و یا شفاف تولید می شود و قابلیت چسبندگی بالایی دارد و نسبت به چسب دوطرفه معمولی مقاومت بیشتری به فشار و کشیدگی دارد که این به دلیل الیافی است که به صورت تار و پود در دو راستا بر روی آن قرار گرفته است که به آن انسجام و استحکام بالایی بخشیده است. الیاف نخی به کار رفته در این چسب رولی، آن را در برابر شرایط نامساعد تسلیح و تقویت نموده است. این نوع چسب بیشتر برای چسباندن اجسام سبک با سطوح صاف و مسطح استفاده می شود.

چسب دوطرفه مسلح با قدرت چسبندگی بسیار بالا برای چسباندن عایق، محصولات پلاستیکی، پارچه ای و PU مناسب است.

کاربرد چسب دوطرفه مسلح

چسب دوطرفه مسلح جهت چسباندن پلی اتیلن
چسب دوطرفه مسلح جهت چسباندن OPP
چسب دوطرفه مسلح جهت چسباندن پارچه
چسب دوطرفه مسلح جهت چسباندن الیاف
چسب دوطرفه مسلح جهت چسباندن عایق های حرارتی و برودتی
چسب دوطرفه مسلح جهت چسباندن فوم های حرارتی و برودتی

امروزه چسب های چسب دوطرفه مسلح در بسیاری از صنایع جهت چسباندن قطعات و یا پشت چسبدار نمودن پاره ای از محصولات از جمله قطعات خودرو، لوازم خانگی، صنایع بسته بندی، صنایع ریلی، فوم های حرارتی و برودتی (فوم های پلی اتیلن، PE، EVA)، عایق های الاستومری و … مورد استفاده قرار می گیرند. به طور مثال در صنعت خودروسازی جهت قطعات جانبی مانند داشبورد، فیلترهای هوا، لاستیک های مابین درب، صندلی و … استفاده می گردد.

ویژگی های چسب دوطرفه مسلح

متریال به کار رفته در این چسب به گونه ای است که این محصول در برابر رطوبت از هم گسسته نمی شود و یا بر اثر کشیدگی پاره نمی شود و نسبت به فشار و تغییر فرم مقاومت بالایی دارد. ضخامت این محصول به طور معمول ۸۰ میکرون یا ۱۰۰ میکرون می باشد و می تواند در دمای بسیار پایین تا منفی ده درجه سانتیگراد دوام بیاورد و گرمایی معادل ۴۰ درجه سانتیگراد را نیز به راحتی تاب می آورد.

چسب دوطرفه مسلح، قابلیت نصب بر روی دامنه گسترده ای از متریال را دارا می باشد و این از امتیازات بزرگ این محصول می باشد که آن را پر فروش کرده است. مزایای استفاده از چسب دوطرفه مسلح ، شامل قابلیت چسبندگی بالا، مقاومت در برابر فشار و کشش، مقاومت در برابر رطوبت و حرارت، قابلیت پرداخت تنش های سطحی و داشتن عمر طولانی است. همچنین، چسب دوطرفه مسلح به خوبی می ‌تواند خود را در برابر شرایط فیزیکی سطوح هماهنگ سازد و انعطاف پذیری بالایی دارد. این چسب دوطرفه دارای عمر طولانی است و می ‌تواند در مدت زمان طولانی بدون نیاز به تعویض با کیفیت مناسب خود عمل کند.

چسب دوطرفه مسلح قابل استفاده در بسترهای مختلف است. چسب دوطرفه مسلح به خوبی می ‌تواند در سطوح مختلفی همچون سطوح صاف، ناصاف و خمیده استفاده شود و عملکرد مناسبی در هر یک از این شرایط داشته باشد. چسب دوطرفه مسلح به دلیل سهولت در استفاده، بسیار پرکاربرد است و می‌ تواند به راحتی بریده، به سطح مورد نظر چسبانده شود و نیاز به هیچ ماده دیگری برای تثبیت ندارد و هیچ ابزاری برای چسباندن نمی خواهد. چسب دو طرفه مسلح برای چسباندن نیاز به گرم کردن و تغییر حرارت و مواردی از این دست ندارد.

با توجه به کاربرد چسب دوطرفه مسلح و نیاز نداشتن به ابزار یا حلال های دیگر، استفاده از این نوع چسب، می‌ تواند هزینه ‌های ناشی از روش‌ های دیگر اتصال و چسباندن را کاهش داد. می توان بدون پیچ و مهره کردن یا جوشکاری و روش های دیگر بسیاری از قطعات را به یکدیگر چسباند، بدون آنکه چسب به کار رفته در آن، در ظاهر قابل دیدن باشد یا ایجاد بدشکلی نماید زیرا چسب دوطرفه مسلح بین دو سطح قرار می گیرد و مخفی می شود.

نکاتی پیش از استفاده از چسب دو طرفه مسلح

قبل از استفاده از چسب ، باید سطح را کاملا پاک و خشک کنید. اگر سطح جاذب چربی، گرد و خاک و یا سایر آلودگی ها باشد، چسبندگی مطلوبی حاصل نخواهد شد. نوار را به اندازه لازم برش دهید. اگر نوار را بیش از حد برش دهید، ممکن است آلودگی و گرد و خاک در آن نفوذ کرده و غیر قابل استفاده شود. پشت چسب را از نوار جدا کنید و آن را بر روی سطح قرار دهید. با استفاده از انگشتان یا ابزاری مناسب، نوار را به سطح فشار دهید تا سطح تماس بین نوار و سطح افزایش یابد. اگر پایان نوار اضافی وجود دارد، آن را برش دهید. برای حصول چسبندگی بهتر، به نوار حداقل چند دقیقه وقت دهید تا به سطح چسبیده و همگن شود.

درجه حرارت محیط نیز می تواند بر عملکرد چسب دوطرفه مسلح تأثیر بگذارد. اگر محیط خیلی گرم یا خیلی سرد باشد، قابلیت چسبندگی نوار کاهش می یابد. برای دستیابی به عملکرد بهینه، باید در دمای مناسب و شرایط محیطی متعادل قرار داده شود. اگر نیاز به چسباندن در مدت زمان کوتاه تر و سریع تر به وسیله چسب دوطرفه مسلح دارید، می توانید از نوار با ضخامت بالاتری استفاده کنید. نوارهای با ضخامت بالا به علت داشتن قدرت چسبندگی بالاتر در زمان کوتاه تری عمل می نمایند.

نوع سطحی که می خواهید بر روی آن چسبانده شود، نیز می تواند بر عملکرد چسب دوطرفه مسلح تأثیر بگذارد. برخی از سطوح مانند سطوح سلولزی، چوبی و مواردی از این دست به دلیل قابلیت چسبندگی بالای متریال آن، با قدرت و شدت و سرعت بیشتری می چسبند و برخی از سطوح مانند، سطوح فلزی عملکردی متفاوت دارند. برای حفظ خواص چسب دوطرفه مسلح و جلوگیری از خشک شدن و پوسیدگی آن، بهتر است از مرطوب یا روغنی و یا آلوده شدن سطح آن جلوگیری نمایید.

چسب دوطرفه مسلح را با بالاترین کیفیت و قیمت مقرون به صرفه می توانید از این مجموعه تهیه نمایید. جهت ثبت سفارش با همکاران ما تماس بگیرید.

تولیدی چسب