چسب دوطرفه سلفونی
چسب دوطرفه سلفونی
نوامبر 19, 2020
چسب برزنتی ضد آب
چسب برزنتی ضد آب
نوامبر 24, 2020

کاغذ پشت چسب دار

کاغذ پشت چسب دار یاAdhesive backed paper نوعی کاغذ مخصوص است که یک طرف کاغذ از یک لایه چسب پوشیده شده و طرف دیگر آن، از گلاسه یا سایر انواع کاغذها به صورت مات و یا شفاف تشکیل شده است. این لایه محافظ یک لایه ورق نازک می باشد که به طور معمول از جنس پلی پروپیلن سفید است و بر روی کاغذ پشت چسب دار قرار می گیرد. این لایه محافظ از مکانیزم رها کنندگی برخوردار است و پس از کشیدن رویه به سرعت از کاغذ زیرین و چسب روی آن جدا می شود.

لایه محافظ روی کاغذ چسبدار به دلیل ساختار و ترکیبی که دارد بر مقاومت و ویژگی های کاغذ چسب دار زیرین می افزاید. این لایه نسبت به رطوبت، کشش و آسیب، مقاومت بیشتری نسبت به کاغذ چسب دار زیرین دارد و چون در رول های این محصول نیز در سمت بیرونی رول قرار دارد، از آسیب دیدن و پاره شدن آن تا حدود زیادی جلوگیری می نماید.

می توان با توجه به موارد مصرف، بر روی آن طرح های متنوعی یا نوشته چاپ و طراحی نمود. این نمونه کاغذ از سه جزء اصلی تشکیل شده که رویه، زیره و چسب می باشد. از این کاغذ ها علاوه بر علامت گذاری، طراحی و نوشتن برای برچسب زدن و یا لیبل زدن استفاده می شود و در صنعت نیز جهت لیبل زدن و بسته بندی محصولاتی که روی آنها نمی توان مستقیماً طراحی و چاپ کرد، همچون بطری ها و قوطی های کنسرو استفاده می شود.

موارد استعمال : کاغذ پشت چسبدار با کیفیت برای چاپ چند رنگ.
مورد استفاده در لیبل های صنعت نوشیدنی، غذا، حمل و نقل، لوازم التحریر و لوازم آرایشی
مورد استفاده در لیبل های انواع نوشیدنی ها و محصولات نیازمند به مقاومت در برار رطوبت

چاپ برروی کاغذ پشت چسب دار

چاپ برروی کاغذ پشت چسب دار بسیار ارزان تر از چاپ مستقیم برروی بسته بندی محصولات می باشد. در نتیجه بسیاری از شرکت های بازرگانی و شرکت های تولیدی از روش چاپ برروی کاغذ پشت چسب دار، برای لیبل زدن استفاده می کنند. لیبل های پشت چسب دار به دو صورت شیت و رول عرضه می شوند و نیز به دو صورت کات شده یا کات نشده در کنار هم در تعداد و سایز های مختلف و جود دارند.

چاپ بر روی کاغذ پشت چسب دار همانند چاپ بر روی سایر نوع کاغذها انجام می ‌شود. اما به دلیل وجود لایه چسب در طرف پشت کاغذ، باید از نکاتی در چاپ در نظر گرفته شود تا کیفیت چاپ حفظ شود و چسبندگی کافی برای کاغذ حفظ شود و باید از جوهر یا محلول ‌هایی که سرعت خشک شدن آنها بالاست، استفاده کرد تا چاپ به سرعت خشک شود و دچار مشکلاتی نشود.

چاپ بر روی کاغذ پشت چسب دار مزایای بسیاری دارد که استفاده از آن را گسترش داده است. با چاپ بر روی کاغذ پشت چسب دار، می‌ توان به راحتی برچسب ‌های مورد نیاز را تولید کرد و به محصولات یا بسته ‌بندی آن ‌ها الصاق کرد و این امر باعث سهولت امر لیبل زنی محصولات شده است. کاغذ پشت چسب دار در صنایع مختلف و برای استفاده ‌های مختلف کاربرد دارد و بسیاری از تولید کنندگان محصولات می توانند بدون تهیه دستگاه هایی برای چاپ بر روی بسته بندی های تولیدات خود، از کاغذ های پشت چسب دار استفاده نمایند.

چاپ بر روی کاغذ پشت چسب دار هیچ محدودیتی در تعداد و میزان ندارد و دسترسی به آن بسیار آسان است. لیبل و برچسبی که با استفاده از چاپ بر روی کاغذ پشت چسب دار آماده شده است، به راحتی قابل استفاده و الصاق است و می ‌تواند به عنوان یک جایگزین ساده و کارآمد برای روش‌های سنتی برچسب‌زنی به کار رود.

یکی از کاربردهای گسترده و نوین کاغذ پشت چسب دار، برای استفاده در مشاغل خانگی و کارگاه های کوچک است که برای بسته بندی و ارسال محصولات خود از دستگاه های صنعتی استفاده نمی نمایند و به کار بردن کاغذ پشت چسب دار می تواند راه حلی مناسب و با کیفیت برای لیبل دار کردن محصولات آن ها باشد و ظاهری حرفه ای به این محصولات بدهد.

ویژگی های کاغذ پشت چسب دار

کاغذ پشت چسب دار، دوام بالا، قیمت مناسب و چاپی با کیفیت دارد. این کاغذ به چسب آغشته شده که چسب آن دائمی می باشد و یک روکش سلیکونی و پلاستیکی در زیر آن قرار گرفته تا به راحتی پاره نشود. زیرا در ماشین های بزرگ صنعتی این لایه زیربن به سرعت به صورت اتوماتیک جدا می شوند و سپس بعد از چاپ این روکش برداشته شده تا کاغذ برروی سطوح مختلف قابل چسباندن شود.

سطوح سیلیکونی زیر کاغذ به رنگ زرد و سفید وجود دارد. تنوع وسیع و مختلف از این نوع کاغذ با تفاوت در رنگ، وزن، سایز، موقعیت چسب و جنس کاغذ وجود دارد.در بسیاری از موارد چاپ بر روی کاغذ پشت چسب دار بسیار ساده تر چاپ بر روی بسته بندی محصولات می باشد ؛ بنابراین بسیاری از شرکت های تولیدی و بازرگانی از روش چاپ کاغذ پشت چسب دار برای طراحی بسته بندی ( لیبل محصولات ) محصولات خود استفاده می کنند.

در تولید این محصولات از زیره های زرد و سفید رنگ و نوع بسیار مرغوب با ویژگی استفاده در دستگاه های چاپ افست با سرعت بالا بهره برده می شود. این محصول عموما در بسته های 200 تایی بسته بندی و در پالت های 44 تایی تحویل داده می شود.لیبل کاغذی مقاومت بسیار کمی در برابر رطوبت، کشیدگی، حلال، درجه دما و نور خورشید دارد، به همین دلیل از این لیبل فقط در محیط های داخلی و مسقف مانند انبار، فروشگاه، اداره استفاده می شود.

استفاده از کاغذ پشت چسب دار کاربرد بسیار گسترده ای دارد و در زندگی روزمره و در بسیاری از ادارات یا شرکت ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد. از این محصول می توان برای انسجام بخشیدن و نظم دهی به بایگانی ها، اسناد و مکان های نگهداری محصولات استفاده نمود. این محصول با دوام و ماندگاری بالایی که دارد، در محل چسبانده تثبیت شده و جدا نخواهد شد. کیفیت چسب به کار رفته در این محصول بسیار بالا بوده و با گذشت زمان، کیفیت و قدرت خود را از دست نمی دهد و بدون تغییر باقی خواهد ماند.

پیش از به کار بردن کاغذ پشت چسب دار، بهتر است سطح از هر گونه آلودگی و ذرات گرد و غبار عاری شود. زیرا آلاینده ها و ریزگردها میان سطح کاغذ چسب دار و سطح مورد نظر فاصله ایجاد کرده و سطح چسب دار را اشغال نموده و مانع رسیدن چسب به سطح می شوند. همچنین سطح مورد نظر نباید مرطوب باشد. رطوبت استحکام کششی میان بافت و نسوج کاغذ را کاهش می دهد و کاغذ انسجام خود را از دست می دهد و در معرض پارگی قرار می گیرد.

بهتر است رویه محافظ کاغذ چسب دار به آرامی و در حین چسباندن و به مقدار نیاز جدا شود تا سطح چسب دار کاغذ دچار آلودگی نشود و کیفیت چسبانندگی خود را از دست ندهد. پس از چسباندن کاغذ چسب دار به سطح مورد نظر بهتر است بر جای خود محکم شود تا فضاهای چسبیده نشده به خوبی به سطح زیرین خود چسبانده شوند و کاغذ چسب دار به خوبی بر روی سطح قرار گیرد.

قیمت کاغذ پشت چسب دار وابسته به عوامل بسیاری است که از جمله این عوامل می توان به تعرفه مواد اولیه به کار رفته در این محصول از جمله کاغذ، پوشش چسب و لایه محافظ روی آن اشاره نمود. نوسانات اقتصادی نیز می تواند بر قیمت این محصولات اثر گذار باشد. همچنین سفارش این محصول در مقیاس بالا می تواند در کاهش قیمت این محصولات مؤثر باشد.

کاغذ چسب دار را با کیفیت عالی و در ابعاد گوناگون متناسب با کاربردهای متنوع می توانید از این مجموعه تهیه نمایید. قیمت این محصولات در این مجموعه بسیار مناسب و مقرون به صرفه می باشد. جهت سفارش این محصولات و کسب اطلاعات ببشتر با همکاران ما در این مرکز تماس بگیرید.

تولیدی چسب