کاربرد نوار پلی اتیلن شیری چسب دار
کاربرد نوار پلی اتیلن شیری چسب دار
ژوئن 27, 2021
کاربردهای عایق الاستومری کافلکس
کاربرد های عایق الاستومری فلکس
ژوئن 27, 2021

کاربرد چسب دوطرفه

چسب دوطرفه به نوار چسبی گفته می ‌‌شود که در مقابل فشار حساس بوده و توسط ماده چسبنده دو طرف آن پوشش داده شده است.این محصول منحصرا برای چسباندن دو سطح به یکدیگر به طوریکه که در محصول نهایی قابل رویت نمی باشد،توسعه داده شده است.علت اصلی استفاده از چسب دوطرفه، ارائه محصول نهایی با کیفیت و دقت بالا می‌باشد در تقسیم بندی چسب ها از نظر ضخامت، می‌توان به چسب دوطرفه نازک و چسب دوطرفه ضخیم یا بُعدی اشاره کرد. چسب‌های دوطرفه نازک بطور معمول در کارهای سبک به کار گرفته می‌شوند اما چسب های دوطرفه بُعدی که ضخامت بالاتری دارند در کارهای سنگین مورد استفاده قرار می‌گیرند.

چسبهای دو طرفه با کارایی بالا برای کاربردهای در فضای باز مناسب هستند همچنین مقاومت بسیار خوبی در برابر نور( UV )، و هر شرایط سخت آب و هوایی را دارد.در برخی موارد که  نیاز به پیوند دارند، اتصال دهنده های مکانیکی سنتی مانند میخ پرچ ، جوش ، پیچ یا چسب مایع ممکن است مناسب نباشد یا حتی به این موارد آسیب برساند اینجاست که چسبهای دو طرفه از اهمیت ویژه ای برخوردار می شوند.

چسب‌های دوطرفه کاربردهای گسترده ای در محیط‌های خانگی و صنعتی دارد.در ایران چسب دوطرفه عمدتاً در صنایع کیف و کفش، ساخت قطعات الکتریکی، ساخت قطعات کامپیوتر، صنایع بهداشتی، تولید آلبوم دیجیتال، صنایع کارتن سازی، تولید لباس، ساخت اتومبیل و… کاربرد دارد تمیز کردن چسب دو طرفه از اهمیت زیادی برخوردار است به این دلیل که این چسب کاربردهای زیادی دارد و به خصوص در آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرد البته هنگام جدا کرن مشکلات زیادی را به همراه می آورد. برای جدا کردن چسب می توان از سه روش استفاده کرد.

استفاده از گرما، به کمک سشوار به روی چسب حرارات دهید و سپس باز نمایید. البته این روش بیشتر برای چسب های تازه مورد استفاده قرار می گیرد.استفاده از استون، استون جز اولین حلاها است که چسب را از روی سطح جدا مینماید.البته از استون های که خلوص بالایی دارد استفاده نمایید بهتر است.استفاده از سرکه، سرکه که از دیر باز مورد استفاده بوده است. برای این روش سرکه را به کمک دستمال به محل چسب ها آغشته نموده و چندین بار این عمل را انجام دهید تا کاملا چس از روی سطح کنده شود.

 

 

تولیدی چسب