کاربردهای عایق الاستومری کافلکس
کاربرد های عایق الاستومری فلکس
ژوئن 27, 2021
قیمت چسب آلومینیوم
قیمت چسب آلومینیوم
آگوست 30, 2021

کاربرد چسب کاغذی

کاربرد این چسب ها بیش تر برای بسته بندی کارتون ها است که به همراه آن ها از لایه ی محافظ و پر قدرت دیگری استفاده می شود. هم رنگی این چسب ها با کارتون و قدرت چسبندگی آن ها سبب یک دست شدن چسب و کارتون شده و به لحاظ زیبایی شناختی نیز اهمیت دارند. فارغ از جنبه ی زیبایی شناختی آن ، این چسب ها بسیار مقاوم بوده و در صورت بستن کارتون با این ها صرفاً می توان کارتون را با شیءای تیز باز کرد و کندن چسب با دست ممکن نیست؛ از این جهت این چسب ها می توانند امنیت بیش تری را برای کالاهای موجود در کارتون ها از هر لحاظ فراهم کنند.

ترکیبات مورد استفاده در این نوع چسب ها طبیعی بوده و از این رو انتخاب مناسبی برای دوستداران محیط زیست محسوب می شود. این نوع از چسب ‌های کاغذی مدت‌ زمان زیادی نیست که در بازار موجود شده ‌اند و از مدل‌ های پرطرفد‌ار چسب‌ های کاغذی محسوب می ‌شوند. نوع بعدی این چسب ‌ها، نوار چسب بیمارستانی هستند که ضد حساسیت بوده و در موارد پزشکی کاربرد دارند.

موارد استفاده از چسب کاغذی

چسباندن بانداژ، استفاده از آن‌ها برای آزمایش خون، چسباندن آنژیوکت و از این قبیل خدمات جزو مصارفی هستند که این نوع چسب‌ها دارند. به طور کلی قدرت چسبندگی و سبکی این قبیل چسب ‌ها آن‌ها را صرفاً برای استفاده در مصارف خانگی و یا صنعتی مناسب می‌ کنند.

انواع چسب کاغذی

نوار چسب های کاغذی بر اساس نوع به چهار دسته کلی تقسیم می شوند: رایج‌ترین نوع آن همان چسب‌‌های مخصوص بسته‌‌بندی هستند که از آن‌ها برای چسباندن کارتون و از این قبیل احتیاجات استفاده می‌شود. نو‌ع دیگری از این چسب‌ها مسکینگ تیپ نام دارد که با عنوان چسب پوشاننده هم از آن‌ها یاد می‌شود. کاربرد این نوع چسب‌ها همان‌طور که از اسمشان معلوم است، پوشاندن بوده و خاصیت چسبندگی کمتری دارند. این چسب‌ها عموماً زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند که قرار است از آن‌ها برای جلوگیری از پخش شدن یا پاشیدن رنگ بر روی نواحی حاشیه‌ای استفاده شود. نوع دیگری از چسب‌های کاغذی هستند که آب چسب یا چسب کرافت نام دارند.

تولیدی چسب